24 Kasım 2011 Perşembe

AYVA TATLISI




Ayva mevsimindeyiz. Tatlı yapmanın tam zamanı dedim ve dün akşam ayva tatlısı yaptım. Tadı bal. Tarifini daha önce tatlılar bölümünde yayınlamıştım. Oradan bakarsınız.  Evde vişne olmadığından komposto yaptım bir miktar komposto ve ayvanın suyundan da biraz katıp 1,5 çorba kaşığı nişasta ile pelte yapıp avvaların üzerine koydum. Ayvaları fırınladıktan sonra servis tepsisine alıp suyunu tekrar fırına sürüp  pelteleştirdim. Daha önce yaptıklarımda ayvanın suyuna vişneleri atıp nişasta ile birlikte pelte yapıyordum. Bu defa komposto kullandığımdan kalan suyunu fırına sürüp pelteleştirdim. Bunun tadı da bir başka. Hemen deneyin derim. 
Ayvalar çok güzelmiş. Kabuklarını atmaya kıyamadım. Evde bulunan meyvelerle birlikte, bir tencereye ayvanın kabukları, 1 avuç kadar kızılcık, biraz kırmızı erik, kuru üzüm, kabuk tarçın, bir tutam çörek otu, 3-4 karanfil katıp suyunu da ekleyip bir güzel kaynattım. Daha sonra 1 su bardağı kadar şeker ilave ettim. Hem tadı nefis hem de şifalı bir komposto.  
 

2 yorum:

  1. Ayva tatlın çok güzel duruyor, tadı çok tatlımı oluyor, ellerine sağlık.
    NİLOŞ

    YanıtlaSil
  2. niloşcum hemen dene bal bal:))

    YanıtlaSil