11 Ocak 2011 Salı

Gelin Dili (Gülerden)





Blog oluşturmak benim için düşündüğümden daha zor oldu. Zamanla daha iyi resimler ve daha iyi yazılarla karşınıza çıkmayı umuyorum. Şimdilik cep telefonuyla çekilen fotoğrafları koyuyorum zira kameramı oğluma kaptırdım. Gelelim gelin dili tatlımıza. Bu tatlı herkes tarafından çok beğenilen, hafif ve yapımıda kolay bir tatlı.

Malzemeler:
  • 2 yumurta (1.nin sarısı üstüne)
  • 1 çay bardağı şeker
  • Kabartma tozu
  • 1,5 çorba kaşığı irmik
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 pk. margarin
  • Aldığı kadar un
  • Şerbeti: 3,5 Su bardağı su
  • Şerbeti : 3,5 su bardağı şeker
  • Şerbeti :Çeyrek limon suyu
Hazırlanışı:

Bir yumurtanın sarısı ayrılır. Diğer malzemelerle ele yapışmayacak şekilde katı olmayan bir hamur yapılır.
Yağlanmış tepsiye yuvarlak yada elips şekil verilerek dizilir. Üzerleri çatalla çizilir ve yumurta sarısı sürülür. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirilir. Hamur fırına sürüldükten sonra şerbet hazırlanıp pişirilir. Hamur piştikten sonra fırından çıkartılarak üzerinin buharı geçinceye kadar bekletilir ve ılık şerbet üzerine dökülür.
Afiyet olsun.

Not: Ben kıyır sevdiğim için hamuru biraz serte yakın yoğuruyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder