12 Kasım 2012 Pazartesi

PUDİNGLİ KEK



Hatice arkadaşımın, tarifini hünerli bayanlar bloğundan alıp yaptığı keki çok beğendik. //hunerlibayanlar.blogspot.com/search/label/KEKLER  Gerçekten çok hafif bir kek. İster kek olarak tüketin, isterseniz pastaban olarak çeşitli pastalar da yapabilirsiniz. Orijinal tarifini blogdan bakarsınız. Ben biraz üzerinde oynadım. Şöyle ki ; yaptığım kekin rengi bana biraz açık geldi. Ben bir çorba kaşığı kakao, baharat sevdiğim için de tarçın ve portakal kabuğu ilave ettim. Oda yetmezmiş gibi yağ ve süt ölçülerini de bir bardak yerine bir bardaktan iki parmak eksik olarak kullandım. Kek baharatlı olduğu için arkadaşlarım tadını benim elmalı kek ime benzettiler. Neticede her iki kek de çok beğenildi.

Malzemeler:
4 adet yumurta
1 bardak şeker (ben 1,5 a yakın kullandım)
1 paket kakaolu puding
1 su bardağından 2 parmak eksik yağ
1 su bardığından 2 parmak eksik süt
2 su bardağı + 1 çorba kaşığı un
Portakal kabuğu rendesi
1 çorba kaşığı tarçın
1 çorba kaşığı kakao
Kabartma tozu
Çikolata rendesi (ben 8 adet küçük kare çikolata kullandım)

Yapılışı:
Yumurta ve şeker köpük köpük oluncaya kadar mikserlenir. İçine yağ eklenip çırpılır, daha sonra  süt ilave edilerek tekrar  çırpılır. İçine bir bardak un katılarak  karışıma yedirilir. Tekrar ikinci bardak un ilave edilerek onuda karışıma yedirilir. Daha sonra toz puding, kabartma tozu ve diğer baharatlar da ilave edilerek karıştırılır ve yağlanmış kare borcama dökülür. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirilir.

2 yorum:

  1. gerçekten çok güzel bir kek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sevgilerimi gönderiyorum çok teşekkür ederim.:)

      Sil