8 Aralık 2011 Perşembe

Havuçlu Kek


Hayat cafede görünce hatırladığım havuçlu keki hafta sonu yaptım. Koca koca 2 dilim keki yedikten sonra bir tane daha yemek isteyen eşime yeter yeme kilo alıyorsun, dokunacak dediğimde bana söylediği tek şey yok bugün çok su içtim de ondan şiştim....diyen eşime ne diyeyim.:)))
Çok şükür Ülkemiz yaz-kış ayları ne kadar bereketli. Ne kadar şükür etsek azdır. Tatlılarımızı bile sebzelerle yapabiliyoruz. Örneğin, Havuçlu kek, cezerye, ıspanaklı pasta, kuru fasulyeden bile tatlı yapılıyor.:)
Şimdi geçelim tarife ;

Malzemeler:
4 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ.
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı + 3 çorba kaşığı un
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1,5 tatlı kaşığı tarçın
3 adet ince rendelenmiş havuç
Üzerine pudra şekeri

Yapılışı:
Önce yumurtalar daha sonra şeker ilave edilerek çırpılır. Diğer malzemeler sırasıyla ilave edilip karıştırılır. En son havuçlar ilave edilip fazla karıştırmadan yağlanmış yuvarlak veya kare borcama dökülerek kek ayarında pişirilir. Not olarak söylüyorum. Havuçlar ilave edildikten sonra bakın ne sulu ne katı olacak şekilde un ilavesi yapın. Bardak ölçüleri değişebildiğinden bunu söylüyorum. Kendinize bir ölçü  bardağı seçin. Ben her zaman aynı bardağı ölçü olarak kullanırım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder