15 Aralık 2011 Perşembe

Tarhana Çorbası


En çok sevdiğim çorba tarhana çorbasıdır. Ben çorbaların kralı diyorum.  Yaz ayında annelerimiz kışlık hazırladıkları tarhanadan biz çocuklarına bol bol veriyorlar iyi de oluyor. Ben bu yaşıma kadar annemin tarifiyle seneler önce 1 kez tarhana yoğurdum ve yaptım o kadar. Aslında o kadar da zor birşey değil ama yinede alışkanlık annelerimiz yapacak bizler yardım edeceğiz ve hazıra konacağız. Ohh.:))  kendi tarhanamızı kendimizin yapma zamanı geldi geçiyor arkadaşlar. Yarın öbürgün bizde çocuklarımıza yapıp vereceğiz. Tabiki bu söylediklerim benim gibi hazıra konanlar içindir. Daha benim yapmadığım şeyler arasında salçalar var. Ben biber salçasını çok severim ama hiç yapmadım.  Geçen gün anneme gittiğimde salçan varmı diye sordu az kaldı dedim Hemen çıkarıp bir kavanoz biber salçasını verdi. Hiç itiraz etmedim tabii salçayı hemen kaptım. Ohh Mis gibi . Neyse nerden nereye geldik.

Tarhana çorbası tarifi:
6-7 Su bardağı su
1 çorba kepçesi tarhana
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Sıvı yağ
Tuz.

Yapılışı:
Tencereye biraz sıvı yağ koyup salçaları yakmadan bir iki döndürün içine soğuk suyu yavaş yavaş ilave edin ki salçalar krema gibi olsun daha sonra suyun hepsini katın. İçine 1 kepçe tarhana ve tuzunuzu ilave edip karıştıra karıştıra kaynayıncaya kadar pişirin. (karıştırmayı bıraktığınız anda topaklanır) Bir iki taşım kaynatın.

Rahmetli anneannem bizi güldürürdü. Annesi evlenmek isteyen kızına, söyle bakalım tarhana çorbasını nasıl yaparsın diye sormuş. Kızı bir bir anlatmış, peki demiş annesi çorba koyu olursa ne yaparsın, kızı hemen cevap vermiş annecim koyu olursa su katarım sulu olursa da ekmek doğrarım demiş..:)) Bu çorba sulu olmuyor ama koyu olursa biraz sıcak su katarsınız sevgiyle kalın:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder