23 Aralık 2011 Cuma

Fırında Köfte


Bu hafta misafir ağırlıklı geçiyor. Hafta sonu yeğenlerimden sonra oğlumuda okuluna yolcu ettik. Çok yakın akrabamız ailesiyle birlikte ziyaretimize geldiler. Dün akşam yeğenim zeynep vardı, bu akşam da Kayınvalidem ve görümcemler gelecekler. Ve ben en pratik ne varsa onları yapmak zorunda kaldım. Amca oğluna çayın yanına, pratik tava böreği, Üzümlü kek, kuskus salatası yaptım. Zeynebime de yemekte tarhana çorbası,  fırında köfte ve pilav yaptım. Yemekten sonra çayın yanına bir dilim kek yediremedim. Gece boyunca şişirdin beni hala deyip durdu. Bu akşamda kayınvalidemlere ciğer yapacağım inşaallah...

Fırında köfte:
Kıyma, soğan, ekmek, maydanoz, karabiber ve tuz ilaveleriyle köfteyi yoğurdum. Patatesleri elma dilimi doğrayıp yağda kızarttım. Borcama yaydırdım. Köfteleride aynı şekilde hafifce kızartarak patateslerin üzerine aldım. Ayrı bir tavada domates salçası, çok az biber salçası ilavesiyle yağda öldürdüm üzerine biraz su ilave ederek bir taşım kaynattım. Daha sonra köftelerin üzerine döküp fırına sürdüm.

2 yorum:

  1. köftenin her çeşidine bayılırım ellerine sağlık.çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sezo gerçekten köftenin her çeşidi güzel oluyor.

    YanıtlaSil