22 Mart 2012 Perşembe

Sebze Çorbası

Yapımı çok pratik kolay bir tarif.  Tarifi pemberehber sitesinde görüp yaptım. Özellikle yemek yemeyen hastalar, çocuklar için  besleyici ve bir o kadar da lezzetli bir çorba.

Malzemeler:
1 adet kuru soğan
1 adet patates
1 adet havuç
1 adet yemeklik kabak
Büyük boy kerevizin yarısı.
2 çorba kaşığı pilavlık bulgur
1/2 çay bardağı zeytinyağ
6-7 su bardağı su yada tavuk suyu.
Tuz

Yapılışı:
 Soğanı, sebzelerinizi ayıklayıp küp küp doğrayın, düdüklü tencerenizin içine koyun. Bulgurunuzu, tuzunu ve yağınızı ilave edin. Üzerlerine ben 6,5 bardak su ilave ettim ve 30 dakika pişirdim. (Pişirme süresini sitede 10 dakika demiş) Pişirdikten sonra el blenderi ile pürüssüz hale getirin. Servis yaparken  üzerine  kırmızı toz biber yakıp gezdirin. Afiyet olsun.

11 yorum:

  1. Besleyici ve vitamin deposu bir çorba.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. tam çocuk için mis gibi bir çorba.ellerine sağlık nurancım:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim sevalcim, haklısın sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Bigocum teşekkür ederim, oğluşuna hemen yap canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elllerine sağlık çok güzel görünüyor.seni öpüyorum. Sevim Bursa

      Sil
    2. Teşekkür ederim sevimcim. Sevgiler:)

      Sil
  5. Ya çok güzel görünüyor. Ama lezzeti hakkındaki yorumu tadına bakınca söyleyeceğim.....

    YanıtlaSil
  6. Ya çok güzel görünüyor. Ama lezzeti hakkındaki yorumu tadına bakınca söyleyeceğim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanım yapsın, çocuklarada şifa olur arkadaşım. Beğeneceğinizden eminim sevgiler:)

      Sil
  7. 28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında

    http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...

    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...

    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)

    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp

    http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)

    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  8. davetiniz için teşekkür ederim, büyük bir zevkle katılırım tabikide. Etkinliğiniz bol katılımlı olsun. sevgiler:)

    YanıtlaSil