20 Mayıs 2011 Cuma

MANTI



İlk ve son...Hala bana mantı yap dedi. Bana bir sürü eziyet çektirdi. Mantı yemeye sülaleyi topladık hapur hupur yediler eline sağlık dediler sonra da büyük hala daha güzel yapıyor dediler. Ben şimdi ne diyeyim.

Yapılışı:
1 yumurta, tuz, su ve aldığı kadar un. Hamur yapılıp biraz dinlendirilir. Kıyma, tuz, karabiberli iç malzeme hazırlanır. Hamur iki bezeye bölünür.  Bir beze çok ince olmayacak şekilde açılır. Benim sonradan öğrendiğim püf nokta hamur ince açılmayacak, açılan hamur yağlı kağıt ya da gazete üzerine serilip kare kare kesilecekmiş. (Ben bunu bilmediğim için ince açtım ve de yapışan hamurları masadan zor topladım.)  İçlerine kıymadan ufak parçalar koyulup kapatılır. Diğer beze de aynı şekilde açılıp kapatıldıktan sonra bir bakmışınız aradan 2 saat geçmiş. Kaynatılmış tuzlu suda haşlıyorsunuz. Salçalı, kırmızı toz biberli sosunuz ve sarımsaklı yoğurdunuzu hazırlayıp masaya servis ediyorsunuz. Bir saat da böyle geçiyor. Tam üç saat uğraştım. Tövbe birdaha yapmam..... Mantı isteyen büyük halasına seve seve gitsin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder