26 Eylül 2014 Cuma

ARNAVUT CİĞERİ


Bu günlerde nedense en pratik şekilde et ağırlıklı yemekler oluşturdu soframızı.... Bu birazda benim tembelliğimden olsa gerek.... :(

Malzemeler:
Kuşbaşı doğranmış dana ciğeri
Kırmızı soğan
Yeşil soğan
Maydanoz
Tuz, karabiber, pul biber, kekik
Kızartma için sıvıyağ
Un

Yapılışı:
Aslında ciğer yıkanmaz derler ama ben bir süzgeçten geçiriyorum. Suyunu iyice süzdürdükten sonra üzerine un serpip süzgecin içinde bir-iki havalandırıp fazlalığını attırıyorum bu arada ciğerinde her yanı unlanmış oluyor.
Kızgın yağın içinde ciğeri kavurmaya başlayın, arada sırada karıştırın. Bu arada siz garnitürünüzü hazırlayabilirsiniz. Pişmesine yakın ocağınızın altını biraz kısın.  Tuzunu ve baharatlarını ekleyip ocağınızın altını kapatın ve ciğerlerinizi servis tabağına alın. Yanında garnitür olarak kırmızı soğan, yeşil soğan bol maydanoz iyi gidiyor.
 

4 yorum:

  1. epeydir ciğer yapmadığımı farkettim bak şimdi, çok güzel görünüyor bayılırım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bende nedense unutmuşum yapmayı:))eşim seviyor yarın için menü belli oldu şükür:)
    sevgiler ellerine sağlık

    YanıtlaSil