21 Ekim 2012 Pazar

ÜÇ RENKLİ TAVUK GÖĞSÜ



Dün gece temizlikle geçen günün yorgunluğundan sonra gece yarısı mutfağa girince tam kıvamı tutmasada tadı yerinde bir tatlı. Benden başka var mı desem kimsenin çıkacağını zannetmiyorum. Bunu neden mi söyledim sabaha karşı saat 4.00 de mutfaktan çıktım da ondan. İki ayrı tavuk göğsü pişirdim. Ölçüler her zamanki gibi 1 su bardağı un, 1.5 su bardağı şeker, 1 çorba kaşığı da nişasta koydum, 1 kilo süt ve 50 gr.kadar margarin. İlk önce sade pişirdim ve yarısını ayrı bir tencereye ayırdım. Kalanın  içine  2 çorba kaşığı kakao karıştırıp ocakta bir iki karıştırıp  mikserledim ve ıslattığım borcama döktüm. Biraz ılınmasını bekledikten sonra ayırdığım diğerini de mikserleyip diğerinin üzerine döktüm.  Daha sonra karamelli için bir su bardağı şekeri yakıp üzerine 2 su bardağı süt döküp erimesi için kaynattım. 1 su bardağına yakın unu 1 su bardağı sütle açtırıp kaynamakta olan karamelin içine döküp koyulaşıncaya kadar pişirdim. Her zamanki gibi  50 gr. kadar margarin ilave edip mikserledim. ve ılındıktan sonra borcamdaki üçüncü katı oluşturdum.  Neskafeli  çikolata sosu yapıp üzerlerini şekillendirdim.  Kıvamı fazla mikserlemek mi anlayamadım, daha önce yapanınız var mı bilemiyorum ama size fikir olsun düşüncesiyle yayınlıyorum. Benim gibi uyku sersemi yapmazsanız eminim daha iyisini yaparsınız . Sevgiler, saygılar:))

15 yorum:

  1. Hayırlı akşamlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Sanki Art gibi olmus, ne guzel goruntusu var, Afiyetler olsun..sevguiler canim:)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    ben geldim:=) gecenin 4'ü bile olsa güzel tatlı ortaya çıkmış. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin necla, teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  5. Kıvamı gayet güzel görünüyor canım..
    Can çektiren bir görüntüsü var..
    Ellerine sağlık.
    Hayırlı,huzurlu bayramlarrrrr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim melihacım, bu tip tatlılar bekledikçe kıvamlaşıyor.ertesi gün daha güzel oldu, bende senin ve ailenin bayramınızı kutluyorum, sevgiler:)

      Sil
  6. ellerine sağlık nefis görünüyorda o nasıl bir tarif yap yap bitmez gibi:)valla şu an ne yapayım (tatlı) için bakınıyordun hah dedim güzel görünüyor tadını da beğenmişsin ama sanki çok uğraştırır diye başka zamana bıratım daha çok iişim var bugün .
    hayırlı bayramlar mutlu bir bayram diliyorum sana ve ailene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benlm biraz ocağın başında kaldım haklısın, birde ikide bir blenderı yıkayıp duruyorsun, ama üç tat bir arada. Bayram tatlısını ben gelin dili yapıyorum herkesin severek yediği bir tatlı. birgün mutlaka yap. bENDE SENİN VE AİLENİN BAYRAMINIZI KUTLUYORUM. hAYIRLI BAYRAMLAR.

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor bence ,eline sağlık sevgili Nuran..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin mehtap çok teşekkür ederim her zaman yaptıklarımı ilk önce ben eleştiriyorum bu tatlıda ilk gün tam kıvamında olmasada ertesi gün daha güzel oldu. İYİ GECELER, MUTLU BAYRAMLAR:)

      Sil
  8. ebru sanati gibi olmus, ellerine saglik canim:)

    YanıtlaSil