27 Ocak 2012 Cuma

CEVİZLİ KURABİYE


Arkadaşlar dün akşam yaptığım cevizli kurabiyenin resimlerini daha sonra yayınlamak üzere tarifimi veriyorum. Kurabiyeyi ikram ettiğim arkadaşlar beğendiler, (Artık hatır için mi orasını bilemem ama tarifini sordular) ...:)))

Malzemeler:
2 adet yumurta (birisinin akı ayrılacak)
1 su bardağı şeker
1 adet margarin
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 pakat kabartma tozu
Aldığı kadar un
Üzerine toz şeker ve dövülmüş ceviz

Yapılışı:
1 adet Yumurtanın akını ayırın, diğer malzemeleri sırasıyla katıp ele yapışmayacak şekilde yumuşak bir hamur yoğurun. (Yeni öğrenenler için söylüyorum, Un hiç bir zaman birden dökülmez, yedire yedire ilave edilir).  düz bir tabak içine dövülmüş ceviz ve bir miktarda toz şekeri karıştırın.
Elinizde yuvarlayıp şekil verdiğiniz kurabiye hamurunuzun bir kısmını önce yumurta akına daha sonra cevize batırıp yağlanmış tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişirin. (Fırından çıkarırken içi biraz yumuşak gibi gözüksede daha sonra içini çekiyor meraklanmayın efendimmm.)

8 yorum:

  1. oğlum ceviz yemiyor bunu yapmalıyım belki yer valla kalkıp kurabiye yapma niyetindeydim:))şimdiden teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  2. İçinede biraz katabilirsin canım, afiyetler olsun:))

    YanıtlaSil
  3. cevizi çok severim.resimi yok ama eminim çok güzel olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, Resmini yükledim, Durdukça daha da lezzetlendi:)

    YanıtlaSil
  5. nurancim gecen gun bunu denedim ertesi gunu tukenmisdi,benimkiler gozumun icine bakiyor tekrar yapayim diye ama onlari cok sevdigim icin hemen yapmiyacagimi soyledim :(
    tesekkurler canim,tulay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın tülaycım, Aslında durdukça bayatlamayan, tadı da daha da güzelleşen bir kurabiye, ama maalesef bizde de öyle çabuk tükeniyor.:) Haftada bir de olsa kızıma yap sen yinede.. Daha önce denedinmi bilmiyorum ama Bu defa susamlı kurabiyeyı dene ayy çörekotlu da çok güzelll onu da sıraya al bence, çok öpüyorum canım afiyet olsun:))

      Sil
    2. corekotluyu denedim canim haluk onu cok seviyor
      saka gibiyiz hicde sevmedigimiz bir sey yok tamam soz yakindada susamliyi deniycem ;)XXX

      Sil
    3. Afiyet olsun canım, Bugün dilekler geldi onlarada yaptım. Çok beğendiler. selamlar:)

      Sil