3 Eylül 2012 Pazartesi

SOĞUK ŞERBETLİ TATLI


Günlerimizi huzurlu, sağlıklı, dostlarımız ve sevdiklerimizle birlikte geçirmek dileği ile Sizlerle buluştuğum bu günde tatlı tarifiyle söze başlamak istedim. Görümcem melekten epeyce eski bir tarif...

Malzemeler:
3 adet yumurta
3 fincan şeker
3 yemek kaşığı yoğurt
1 fincan sıvıyağ
6 fincan un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
yarım limon kabuğu rendesi

Şerbeti:
3.5 subardağı şeker
3,5 subardağı su
Birkaç damla limon suyu

Yapılışı:
Yumurta iyice çırpılır, şeker ilave edilerek şeker eriyinceye kadar  çırpma işlemi devam eder. Daha sonra diğer malzemeler sırasıyla ilave edilip karıştırılır. Yağlanmış yuvarlak ya da kare borcama dökülerek Kek ayarında fırına sürülür. (170 derece) Bu arada siz şekerinizi soğuk su ile karıştıra karıştıra eritmeye başlayın. (ocakta pişirmeyin) Kekinizi Fırından çıkarttıktan sonra  ılınması için  beklenir ve kesilir soğuk şerbet kaşıkla üzerine gezdire gezdire dökülür.

(Esas tarifinde pişen kek fırından çıktıktan sonra daha büyük bir tepsiye ters çevriliyor, Ben işin kolayına kaçtım. Ayrıca 2 kaşık irmik ilave ettim.)


8 yorum:

  1. Değişik bir tatlı eline sağlık mutlu haftalar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hanife, sanada mutlu haftalar

      Sil
  2. canım çekti desem ellerine sağlık .
    bugün temizlik günümdü çok yoruldum yoksa kalkar yapardım o derece iştah acıcı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh evin şimdi miss gibidir, dinlenince yaparsın, şimdiden afiyet olsun bigocum.

      Sil
  3. Nilgün Doğan /Niloş7 Eylül 2012 00:27

    tatlı çok güzel duruyor ilk fırsatta denemek istiyorum.
    sitene döndüğüne sevindim, değişik tarifler bakliyorum.

    YanıtlaSil
  4. himmm nefis gorunuyor,bir davette deniycem,ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim tülaycım, limon kokulu miss gibi bir tatlı, şimdiden afiyet olsun :)

      Sil