29 Kasım 2013 Cuma

PADİŞAH LOKUMU


Bugün Aysel arkadaşım günü için padişah lokumu yapacağından söz edince baktım evde malzemelerim var aklımda kalacağına uygulamaya geçeyim dedim. Tam tarif olmasa da Ayşegülün bloğundan yola çıkarak padişah lokumu diğer deyişle saray sarması hazır efendim. http://www.birtutamkekik.com.



Malzemeler:
1 Kilodan 1 su bardağı eksik süt.
2 çay bardağı su
1 Su bardağı un
1,5 su bardağı tozşeker
Limon kabuğu rendesi.
50 gr. tereyağ
Bol hindistan cevizi
1 Paket krem şanti
1 su bardağı süt
1/2 paket çikolata
1 avuç rondadan geçmiş fındık

Yapılışı:
Un, şeker, limon kabuğu rendesinin üzerine yavaş yavaş süt ve su (bu arada sütümden krem şanti için ayırmıştım sütünüz varsa kullanın) ilave edip çırpma telinizle karıştırarak koyu bir kıvam alıncaya kadar pişirin.
İçine 50 gr. tereyağı atıp kıvam alıncaya kadar blender ile çırpın. Dikdörtgen borcamınızı ıslatıp süzdürün. İçine hindistan cevizinizi yaydırın. Üzerine tavuk göğsünü dökün ve biraz ılınmasını bekleyin. Siz bu arada krem şantinizi 1 bardak süt ile hazırlayın 5-10 dakika kadar buzlukta soğutun. Çikolata ve fındığınızı ayrı ayrı rondadan geçirin. Krem şantinizi tavuk göğsünün üzerine yayın ve biraz buzlukta bekletin. Daha sonra ben enine iki boyuna da üçer parmak ara ile kestim dikdörtgenlerin boyu biraz kısa geldi sanırım o yüzden sararken biraz zorlandım. İyi ki Osmanlı saray aşçısı değilim........:)))) Üzerlerine iç malzemeden koyup rulo katlayın. Daha kolay katlama kolaylığı varsa daha sonra tekrar denerim yoksa da her zaman yaptığım gibi normal kesip servis yaparım benden bu kadar........))) Sevgilerimle:)


3 yorum:

  1. ben bir ara bu tatlıya takıp iki günde bir yapıyordum gerçekten çok güzel oluyor elleirne sağlık:)bu arada bende hep rulo yapmayı tam yapamıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım. Akşam saracağım diye canım çıktı, Ama bugün kıvamı çok güzel:)

      Sil
    2. Bence biraz donduktan sonra sarsak daha mı rahat olu acaba

      Sil