21 Nisan 2013 Pazar

KAYISILI ELMALI KURABİYE



Kıyır kıyır elmalı kurabiye:

Malzemeler:
1 adet Margarin
2 çorba kaşığı yoğurt
4 çorba kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

İç malzeme:
3 adet elma rendesi
7 adet kuru kayısı
1 su bardağı toz şeker
Portakal kabuğu rendesi
Tarçın
Üzerine  serpmek için, Pudra Şekeri

YAPILIŞI:
Elmaların kabuğunu soyup bir tava içine rendeleyin, Şeker ilavesiyle birlikte ocağa alın. Elmalar suyunu saldığında içine ince doğradığınız kayısıları ilave edin. Elmalar suyunu çeksin,Üzerine Portakalınızı  rendeleyin, biraz daha kavurun ve ocağınızın altını kapatın. İçine tarçın ilave edin ve içiniz hazır. (portakal ve tarçın ölçüsünü size bırakıyorum)

Hamur için, Un hariç bütün malzemeleri ilk önce elinizle özleştirin daha sonra unu yavaş yavaş ilave ederek orta sertlikte bir hamur yoğurun. Hamuru üç parçaya bölün, tezgahınıza hafif un serpiştirip birinci parçayı açın ve sekize bölün. Hazırladığınız iç malzemeden hamurun geniş tarafına koyarak yanlarını kapatmadan sigara böreği şeklinde sarın . Tepsiye dizin. ( Diğer hamurlarda aynı şekilde ) Önceden ısıttığınız fırında 150 derecede pişirin. Soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpin. Kıyır kıyır kurabiyeniz hazıııııır:)))
Afiyet olsun.



16 yorum:

  1. Kıyır kıyır kurabiyeleri çok severim çok lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, gerçekten kıyır ve lezzetli sevgilerimle:)

      Sil
  2. Çok severim elmelı kurabiyeyi. Kayısılı yapmak hiç aklıma gelmemişti süper fikirmiş, bayıldım..

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elmalı kurabiyeyi sevmeyen yok sanırım. bizde çok seviyoruz. içine kayısı ayrı bir lezzet verdi, hemen deneyin derim sevgilerimle:)

      Sil
  3. İÇİNDEKİLERE BAKILIRSA LEZZETİ SÜPER OLMUŞTUR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sevgilerimi gönderiyorum canım, içine kayısı çok yakıştı,denemenizi tavsiye ederim

      Sil
  4. Ellerine saglik bende cok severim ama sadece yemesini..yapan biri olunca hic kacirmam:)) hemde kayisili..nefis..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldu canımmmmm.:))))) eminim sende güzel yaparsın.
      oooooo miss miss kıyır kıyır:))))

      Sil
  5. emelcim nuran oldu canimmm derken buyur gel gelirken tulayida al gel demek istedi :) nezaman gidiyoruzzzz? nasil severim kendilerini gecen buldugum bir tarifle yapmistim esim ofise goturmek icin istemisti kayisisiz isine ceviz koymustum piserken baya yayildilar goturme guzel olmadi dedim ama bos tabakla geri geldi tarifini istemisler :) ama bu sefer senin tarifi kullanicam sekilleri cok guzel gorunuyor tadindan suphem yok tabiki, ellerine saglikkk xxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülaycım ben gel demekten yoruldum, emel inanma :))
      Tülaycım bu ders olsun sana:))) ilk önce beni ziyaret edeceksin tarifler yüzde yüz garantilidir:)) tabak boş geldi diyorsun bu balıkçının hikayesi gibi olmasın sakın, hani adam balık tutamaz eve balık alıp gider :)))))şaka şaka , şekil bazen bozuk oluyor, önemli olan tadı, çok öpüyorum arkadaşım

      Sil
  6. suan burda gece 1.30 aglamak istiyorummmm, nuran yine olmadi bu seferde senin tarifinle yaptim hamur elimde pitir pitir parcalandi unlu tezgahda oklava ile acmak mumkun olmadi sonunda zar zor uzunlamasina acip rulo pasta gibi ic koyup sipatulalarla zor tepsiye alip firina verdim bekliyorum bakalim ne olacak :(
    busefer yazin insallah gelicem bu arada bu turk tarifi canim balik gibi elmali kurabiye alinacak yerde yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülaycım sen ne yaptın yaaaaa:((( çok üzüldüm, neyse Allah ağlatmasın arkadaşım. Bana nasıl yaptığını anlatırsan daha iyi cevaplarım. Hamur parçalandı dediğine göre unu birden bire mi döktün. Bu tür tariflerde un yavaş yavaş yedire yedire yoğruluyor. Hamuru üçe bölmemin sebebi de ufak açılıp, kurabiyeler küçük rulo haline getiriliyor. Dediğim gibi sen bana anlatırsan daha kesin cevaplarım. Mutlaka ayarını tutturmalısın. Vaz geçmek yok canım sevgilerimle:)

      Sil
  7. tabiki Allah aglatmasin, bilemiyorum hatam nerede ustelik unu gercekten azar azar ilave ettim hep, sen tahminen ne kadar un kullaniyorsun acaba unmu az geldi bilemiyorum gerci oyle acamayinca birazdaha ilave ettim ama faydasi olmadi neyseki piserken acilip dagilmadi cikarttiktan sonra verev verev kestim pud.sekeri doktum cok lezzetliydi arkadasim cok begendi :)

    YanıtlaSil
  8. Tülaycım neyse ki kurtarmışsın senin yaptığında değişik olmuş tadı yerindeyse sorun yok, ben her yaptığım hamur işlerinde unu ölçeyim diyorum el alışkanlığı her halde bir bakmışım yoğuruyorum:))) Sevgiler canım.....

    YanıtlaSil
  9. Bu hafta sonu oğlum için denicem. İnşallah unun ayarını tuttururum. Çünkü elmalı kurabiye pek yapmadım. Hayırlısı...
    Emeğinize sağlık Nuran'cım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım unun ayarını tutturamayacak bir şey yok bildiğin kurabiye hamuru. Benim un ölçüsü vermediğimin sebebi bardak ölçüleri birbirini tutmadığından, az gelir, çok gelir. Ele yapışmayacak şekilde hamurunu yoğur. Güzel olacağından eminim. sevgilerimle:))

      Sil