16 Eylül 2011 Cuma

Ayselin Poğaçası




Aysel arkadaşımın poğaça tarifini bu hafta denedim. Hamur puf puf çok güzel kabardı.  Evde yaş maya olmadığı için ben instant maya kullandım. Ayrıca iç malzeme kullanmadım. Buna rağmen çok lezzetli oldu.
(Fotoğraflamadan önce tepsiden 1-2 adet  tadına bakıldı ve fotoğraflandı.)   

Malzemeler:
1 adet yaş maya (ben 1 paket Dr. Oetger (instant) kuru maya kullandım)
1 Su bardağı ılık süt
3 çorba kaşığı toz şeker
1 su bardağı ılık su
1 adet yumurta akı (sarısı üstüne)
1 su bardağı sıvı yağ
Tuz
Aldığı kadar un
İçine Peynir, maydanoz v.s.

Yapılışı:
Hamuru yoğuracağınız kap içerisinde ılık süt, maya ve şeker karıştırılarak 15 dakika bekletilir. Daha sonra diğer malzemeleri ilave ederek elinize yapışmayacak şekilde yumuşak bir hamur yapın. Beklemeden hamurunuzdan istediğiniz büyüklükte parçalar kopartarak elinizle hafifçe açtırın içine malzemenizi koyup kapatın.  Yağlanmış tepsiye dizin ve 1 saat ısıtılmış fırında kabarması  için bekleyin. Daha sonra Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, yaklaşık 160 derecede pişirin.

17 yorum:

  1. poğçalar çok iştah kabartıcı görünüyor, enkısa zamanda deneyeceğim. Nilos

    YanıtlaSil
  2. Ben çok beğendim. Şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. aldığım tarif çok güzel oldu. Pişirdiğim poğaçanın yarısını dondurucuya attım. Bir müddet sonra ısıtıp servise sundum çok harika oldu. Teşekkürler Nuran.
    Nurten

    YanıtlaSil
  4. iyiki saat farkimizdan dolayi butun bunlari gec saatte goruyorum yoksa hemen yapar ve yeriiim ;) ama nurancim enkisa zamanda deniyeceklerim arasinda pogcalarin olucak
    (mayadan nekadar koymaliyiz?)
    tulay

    YanıtlaSil
  5. Tülaycım gerçekten pofur pofur derler ya işte öyle, tadıda çok güzel. Asıl tarifi 1 adet yaş maya (onlar 45 gr oluyormuş), çabuk bozulduğundan ben yaş maya kullanmıyorum. İnstant maya kullanıyorum. Yaparsan neticeyi bekliyorum, şimdiden afiyet olsun canım benim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instant mayadan nekadar kullanmamiz lazim?
      tulay;)

      Sil
  6. Tülaycım 1 paket
    Dr. Oetger (instant)maya kullandım)

    YanıtlaSil
  7. Denedim harika oldu.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Beğenmenize sevindim, afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  9. slm.canim bunu gecen gun denedim tam tarifini uyguladim ama pogcalarim hic kabarmadi :( help lutfen nerede yanlis yaptim acaba? simdi pinarin tarifini gordum onu deniycem :) offf ya bu saatte bloklari gezmek cok tehlikeliii. xxx

    YanıtlaSil
  10. Tülaycım ne yaptın sen çok üzüldüm, olmaması imkansız. Arkadaşlarım dahil yapanlar çok beğeniyorlar. Acaba hamuru üşüttün mü. Tarifte belirtmemişim Sıcak yerde mayalanması gerekir. Ben fırını biraz ısıtıp içinde bekletiyorum. Şimdi bu hususu yazacağım. Birde maya ne kullandın. Kısaca yazarsan anlarız. Çok öptüm canım.

    YanıtlaSil
  11. instat maya kullandim ama galiba yag konusunda hata yaptim ben bir bardak zeytinyag kullandim belki o agir geldi veee senin tabirinle hamuru usutmus :) olabilirim ayrica butun bunlar tecrube oluyor tekrar deniycem ve sana bildiririm
    sana gecende sorucaktim tariflerde hep yag icin siviyag deniyor bu kizartmalarda kullanilan yag degilmi? xxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülaycım, Sıvı yağ akıcı yağ anlamında söylüyorum. yağ ile ilgili değil bence, ben ayçiçek yağı kullanıyorum, son zamanlarda da bütün yemekler ve hamurişleri dahil Riviera zeytinyağı kullanıyorum. Birde sızma zeytinyağı var biliyorsun, o ağır olur. Sevgilerimle arkadaşım çok öpüyorum:)

      Sil
  12. Nuran'cim bugun tekrar bu pogacayi yaptim yok boyle birsey super super oldu 2tepsi cikti arkadaslar vardi suan 2-3 tane birsey kaldi :) bu sefer senin yazdigin gibi firini isitip 1 saat beklettim harika kabardilar bundan onceki hic kabarmamisti cok guzel oldu tavsiyelerin icin tesekkur canim,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooh çok şükür, gerçekten sevindim ellerine sağlık arkadaşım. Tariflerde püf noktası ve el yordamı çok önemli tabi. Afiyetler olsun, aaaa bu arada ara sıra topilik bloğuma da beklerim belki orada sana süpriz birşeyler vardır......:))))) sevgilerimle

      Sil
    2. merak ettim hemen gidiyoyum ;)

      Sil
    3. Ara sıra uğra tabii koooooş.......:))))

      Sil